سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کولر گازی چیست و بهترین مارک کدام است

بهترین کولر گازی – این روزها که کم کم به فصل گرما نزدیک می شویم و یا همین الان هم در مناطق گرمسیری هوا به اندازه ای گرم است که  هر فردی جهت دوری از گرما تصمیم میگیرد یک خنک کننده برای منزل یا محل کار خود بگیرد . خنک کننده ها که چندین نوع دارند  شامل انواع پنکه ، انواع کولر آبی و انواع کولرگازی می گردد . خننک کننده های مانند پنکه و کولرآبی در این مقاله مورد بحث ما نیست و در اینجا به خنک کننده کولرگازی می پردازیم .

 

 


راهنمای خرید بهترین کولرگازی

کولر گازی چیست

در مقاله ای به نام کولر گازی  چیست مفصل در مورد کولرگازی توضیح داده ایم و می توانید آن را مطالعه نمایید تا اطلاعت مفیدی در این زمینه به دست آورید . حال می خواهیم  شما را در زمینه خرید مناسب ترین و بهترین کولرگازی راهنمایی نماییم .

 

 

 

 

 

 


راهنمای خرید مناسب ترین و بهترین کولر گازی

در بحث خرید کولرگازی باید به چندین مقوله توجه کنیم تا بتوانیم مناسب ترین کولر را انتخاب نماییم .

انتخاب کولرگازی بر اساس فضای کاربری

 

کولرگازی و نوع کاربرد آن

اول عامل مهم برای خرید فضای است که می خواهید که در آن از کولرگازی استفاده نمایید . فضای مورد استفاده جدا از اندازه آن باید نوع فضای ( خانگی ، اداری وصنعتی ) مورد توجه قرار بگیرد . برای هر فضای که ذکر شد کولرمخصوص خود را باید خرید . برای فضای خانگی معمولا کولرگازی اسپلیت یا دیواری ، برای فضاهای اداری هم بیشتر کولرگازی اسپلیت ، برای فضاهای باز مانند راهروها از کولرگازی پنجره ای ، برای فضاهای صنعتی و بزرگ از کولرگازی ایستاده استفاده می کنند . حال کاربری فضای موردنظر انتخاب شد سراغ دومین عامل می رویم .

راهنمای انتخاب بهترین کولرگازی بر اساس ظرفیت مورد نیاز نسبت به مساحت

کولرگازی ها در اندازه های مختلفی ساخته شده اند برای همین هر اندازه برای فضای خاصی مورد استفاده قرار می گیرد . بهترین کولرگازی کولری می باشد که بتواند با کمترین مصرف انرژی بیشترین بازدهی را در فضای مورنظر تامین نمایید. جدول زیر بهترین کولرگازی بر اساس فضای مورد استفاده را نشان می دهد و می توانید سایز موردنظر خود را انتخاب نمایید . بعد از انتخاب سایز کولرگازی حال سراغ عامل سوم می رویم .

 

 

در سال های اخیر مصرف انرژی در کولرگازی یکی از مهم ترین عامل های تعیین کننده برند و مارک کولرگازی می باشد .با توجه به کمبود منابع انرژی برق در کشور مصرف انرژی یکی از اهدافی است که باید به آن بیشترین توجه را داشت . کولرگازی در سال های اولیه دارای مصرف زیادی بودند و به همین خاطر راندمان آن نسبت به انرژی مصرفی پایین بود به همین خاطر شرکت های سازنده آن ها را به روش های روی آورد که بتوان با تکنیک های بتوان مصرف انرژی را تا حد زیادی کم کند .

یکی از عامل کم کننده انرژی در کولرگازی نوع کمپرسور آن می باشد . در مقاله انواع کمپرسور در کولرگازی می توانید در مورد انواع آن اطلاعات کافی کسب نمایید.

دومین عامل کاهنده انرژی در کولر استفاده از اینورتر می باشد .

سومین عامل در کاهش انرژی نوع گاز مصرفی در کولرگازی می باشد . در ذیل می توانید در مورد اینورتر و گازهای مصرفی در کولرگازی اطلاعات کافی به دست آورید .

انواع گاز مصرفی در کولرگازی

حال بهترین کولرگازی از نظر مصرف انرژی کدام است ؟ در جدول زیر می توانید لیست کولرهای که از برد اینورتر و گازی های کم مصرف استفاده می نماییند مشاهده نمایید :

 

 

انتخاب بهترین کولرگازی بر مبنای قیمت

قیمت اکثرا تعیین کننده انتخاب است . شاید بهترین کولر را در بین لیست بالا تهیه نمایید اما در بحث قیمت انتخاب رنگ خود راببازد و از بین بد و بدتر انتخاب نمایید . می توانم به واقعیت بگویم که قیمت بهترین کولرگازی بالا می باشد و به همین خاطر به این ضرب المثل برگردیم که می گوید  ” هر چه پول بدی آش می خوردی ”

برای اینکه بهترین و مناسب ترین کولرگازی را خریدنماییم تمامی مقوله های بالا  جدا و اصل بودن کالا طرف دیگر . انتخاب فروشنده مهم ترین عامل خرید یک کولرگازی است . اگر فروشنده دارای صداقت کاری باشد و جنس اصلی تحویل دهد خود می تواند با فاکتورهای بالا بهترین نوع کولرگازی را برای شما انتخاب نمایید . طبق ضرب المثل  ” هر گرونی بی حکمت نیست و هر ارزونی بی علت ” می توان سریع تر فروشنده صادق را پیدا کرد .

خرید بهترین و کم مصرف ترین کولرگازی با کم ترین قیمت !

آیا با شعار ” خرید بهترین و کم مصرف ترین کولرگازی با کم ترین قیمت ” می توان اعتماد بین فروشنده و خریدار را ایجاد کرد ؟ قطعا که خیر  . کولرگازی که بهترین باشد نمی تواند قیمت پایینی داشته باشد اگر هم داشته باشد دو دلیل دارد : یکی  فروشنده مال خود را حراج کرده است و زیر قیمت می فروشد یا  واقعا کولرموردنظر دارای همچین ویژگی های نیست و  فقط مشخصات آن یک حرف توخالی است .

 

عوامل دیگری که در انتخاب و خرید کولرگازی نقش دارند

طراحی پنل

طراحی پنل تا حدی مهم است. تنها چیزی که شما پس از نصب از یک کولر گازی مشاهده می‌کنید، پنل آن است. نقش پنل یک کولر را می‌توان به ویترین مغازه‌ها تشبیه کرد. زیبایی پنل کولر باعث می‌شود از محصولی که خریده‌اید لذت بیشتری ببرید. بنابراین سعی کنید با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، کولری با زیباترین پنل موجود را انتخاب کنید. مسلما زیباتر بودن پنل تاثیر مستقیمی در قیمت نهایی آن دارد و کولری که پنل جذاب‌تری دارد، به‌طور حتم گران‌تر هم خواهد بود.

 

میزان قدرت پرتاب باد

پرتاب باد یعنی یک کولر تا چه فاصله‌ای می‌تواند باد خنک را انتقال دهد؛ به همین سادگی. معمولا فروشندگان کولر گازی از عددی بر حسب متر استفاده می‌کنند و درست‌اش هم همین است. مثلا گفته می‌شود پرتاب باد این کولر 10 متر است و آن یکی تا 20 متر پرتاب باد دارد. مسلم است که پرتاب باد بیشتر به معنی بهتر بودن کولر است. سعی کنید کولری با حداقل پرتاب باد 10 متر تهیه کنید. برخی از مدل‌های جدید فناوری‌هایی را به کار گرفته‌اند که باد را تنها در جهتی که افراد نشسته‌اند، هدایت می‌کند و زمانی که کسی درون اتاق نباشد، قدرت را به حداقل می‌رسانند تا برق کمتری مصرف شود.

 

خرید بهترین کولرگازی بر اساس میزان صدا

کولری گازی بخرید که صدای کمتری تولید کند. کم‌صداتر بودن باعث می‌شود هنگام مهمانی یا مهم‌تر از آن در حین خواب، محیط آرامی داشته باشید و از آن آرامش بگیرید. چطور می‌توان فهمید چه کولری کم‌صداتر است؟  می‌توان به عدد دسی‌بل (db) کولر دقت کرد؛ کمتر بودن این شاخص به معنای کم‎صداتر بودن است. این عدد را همه‌ی سازنده‌ها در کاتالوگ محصولات خود عنوان می‌کنند. در کولرهای که دارای کمپرسور پیستون هستند  معمولا داری صدای بیشتر در یونیت بیرونی هستند . صدای کولر به طراحی پنل داخلی هم بستگی دارد .

 

مطبوع یا نامطبوع بودن هوای کولر

در کولرهای جدید از چندین لایه فیلتر برای تصفیه‌ی هوای خروجی استفاده می‌شود. این فیلترها می‌توانند ذرات آلرژی‌زا، باکتری‌ها، ویروس‌ها و دیگر ذرات معلق در هوا را از بین ببرند. یونیزه کردن مبل، پرده و لباس‌ها هم از آن قابلیت‌های جدیدی است که گفته می‌شود خوب است و ما هم به‌صورت تلویحی بر خوب بودن‌شان صحه می‌گذاریم. برای بعضی افراد فیلتر هوا و عوم آلرژی بودن آن یکی از مهم ترین انتخاب های کولرمی باشد .

خرید کولرگازی بر اساس ضمانت نامه یا گارانتی

کولرهای که دارای اصالت کالا باشند واقعا احتیاجی به گارانتی ندارند ! برای رفاه بیشتر مشتریان تمامی گزینه گارنتی دو ساله هم در خرید محصولات قارا داده شده است . با توجه به این که این گارانتی ها از طرف شرکت های واسطه ای ارائه می شود بنابراین دارای هزینه است و در صورتی که گارانتی انتخاب گردد دارای نصب رایگان می باشد.

 

پرتاب باد در دو جهت یا چهار جهت

در کنار ویژگی‌های مطرح‌شده، باید به قابلیت‌های دیگری هم توجه داشت. اینکه کولر گازی مورد نظر، بادگردان چندجهته دارد یا ندارد. برخی از کولرها تنها می‌توانند باد را به بالا و پایین هدایت کنند و برخی دیگر، چپ و راست را هم پوشش می‌دهند. تایمرهای خاموش کردن (زمان خواب) و روشن شدن در زمان دلخواه بسیار کاربردی هستند.

دورکردن حشرات موذی با استفاده از مادون قرمز

قابلیت جدیدی هم برای دور کردن پشه و مگس و حشرات موذی به کولرها اضافه شده ‌است که می‌تواند برای عده‌ای جالب باشد و این خود می تواند در تمیز نگه داشتن فیلترهای پنل تاثیر داشته باشد .